E-handel

De fleste av oss forventer i dag at en virksomhet, merkevare eller butikk også har en nettbutikk. Internasjonale merkevarer og Norske kjeder var tidlig ute med å etablere multikanalstrategier og ulike former for e-handelsløsninger, mens mange Norske handelsbedrifter dessverre ennå ikke har kombinert sine tradisjonelle og fysiske salgs- og distribusjonskanaler med ulike e-handelsløsninger.

Fysiske butikker og tradisjonelle salgskanaler vil fortsatt være viktig i lang tid fremover, men når over 70 % av alle kjøp starter online, er det på høy tid at alle virksomheter har en multikanalstrategi. Nettbutikker har sine klare fordeler og kan gi lønnsomme nye inntekter og tilgang til et større marked.

E-handels-opplevelsen må være minst like god og enda smartere enn den du får i en fysisk butikk. Du må tilby gode produkter til konkurransedyktige priser i en attraktiv og oversiktlig butikk. Det handler om å tilpasse konsept og løsning til kundereisen, tilby nyttig innhold basert på gode opplevelser, og gjøre det enkelt for brukerne å handle. Kunder som er positivt overrasket over av den digitale opplevelsen, handler mer og kommer oftere tilbake.

Integrasjon mot bakenforliggende systemer er kjernen i en god e-handelsløsning. Dette handler om digitalisering og selvbetjening gjennom automatisering og integrasjoner. En god e-handelsløsning har de samme mulighetene og den samme fleksibiliteten som man vil ha i den fysiske butikken. Dette innebærer ofte et stort varesortiment med mange variabler. Egde Consulting har lang erfaring med integrasjoner mot ERP systemer og eksterne applikasjoner.

 

Ta kontakt

Nysgjerrig på Egde Consulting som samarbeidspartner?

Kontakt oss for en hyggelig prat.

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Terje Løvås vei 1, 4879 Grimstad
Gravane 16, 4610 Kristiansand

378 00 000 
egde@egdeconsulting.no

Terje Løvås vei 1, 4879 Grimstad
Gravane 16, 4610 Kristiansand

378 00 000 
egde@egdeconsulting.no